WSSE W OPOLU
Skargi i wnioski PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.). 2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).
Przyjęcia obywateli w sprawach skarg i wniosków :
- poniedziałek w godz. 15.00 - 16.00 - czwartek w godz. 14.00 - 15.00
pok. 118
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
UWAGA: Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
SKARGI I WNIOSKI MUSZĄ ZAWIERAĆ:
- imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego - adres wnoszącego
UWAGA: Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
SKARGI I WNIOSKI MOGĄ BYĆ WNOSZONE W NASTĘPUJĄCEJ FORMIE: - pisemnie - telegraficznie - za pomocą dalekopisu - telefaxem - pocztą elektroniczną - ustnie do protokołu
Skargi i wnioski wpływające do Opolski Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego są rejestrowane w Rejestrze Skarg i Wniosków, prowadzonym przez sekretariat. Skargi i wnioski rozpatrują komórki merytoryczne właściwe ze względu na przedmiot skargi (wniosku).
TERMINY ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW:
Skargi (wnioski) Opolski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Organem sprawującym nadzór nad Opolski Państwowym Wojewódzkim Inspektorem Sanitarnym właściwym do rozpatrzenia skarg na jego działalność jest Główny Inspektor Sanitarny, adres: ul. Długa 38/40 00-238 Warszawa

Data ostatniej aktualizacji: | 2023-01-20 12:33:00 | Zredagował: | Piotr Watraszyński , tel.:(077) 4426905, email:informatycy@wsseopole.pl | |